Friday, September 29, 2006

mijn spinsels

Heel vaak vinden mensen dat ze niet creatief zijn. Ik vind dat onzin. Iedereen is creatief. Je moet jezelf ontwikkelen om open te staan voor alle prikkels die op je afkomen, ze filteren en er jou eigen fascinatie uit halen. Creativiteit kan je aanleren, als je er aandacht aan schenkt.Ik ben nieuwsgierig, wilt zoveel mogelijk leren. Ik zie mij als iemand die informatie tot zich neemt er weer overgeeft. Ik absorbeer mijn prikkel en voeg daar mijn eigen gedachten bij, creƫer gedachtespinsels, hersenkronkels. Een nieuw gedachtespinsel is vaak onbegrijpelijk. Het kan heel waardevol zijn, later, als je er op terugkijkt en het begrijpt. Ik probeer mijn spinsels vorm te geven, begrijpelijk te maken door een nieuwe structuur of opnieuw te ordenen en er systeem aan te geven, de verbanden te ontleden. Het is prettig om iets gecompliceerds te vertalen naar een heldere begrijpbare taal. Ik ben op mijn best als ik veel aan mijn hoofd heb, lekker bezig ben en constant mijn gedachten, mijn spinsels met elkaar aan het verbinden en structureren ben. Dat geeft mij een lekker gevoel in mijn buik.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home